شرکت نستله ایران - نستله

لوگوی شرکت نستله ایران

این مجموعه در مسیر توســعه اهــداف خــود، تولیــد غــذای کمکــی کــودک CERELAC را در ســال ۱۳۸۱ آغــاز کــرد و در ادامــه، خطــوط تولیــد محصــولات دیگــری همچــون شیرخشــک اطفــال بــا برندهــای GUIGOZ و NAN، پــودر مخلــوط کاکائــو NESQUIK و پــودر مخلــوط قهــوه فــوری NESCAFÉ را در سال های پس از آن، راه اندازی کرد.
در ســال ۱۳۸۵ (۲۰۰۷ مــیلادی)، نســتله ایــران گام دیگــری به ســوی تولیــد داخلــی برداشــت و بــا سرمایه گــذاری در صنعــت تولیــد آب آشــامیدنی کشــور، خــط تولیــد NESTLÉ PURE LIFE را در جمهــوری اسلامــی ایــران راه انــدازی کــرد. اهتمــام بــه سرمایه گــذاری در کشــور و افزایــش تنــوع محصــولات از آن زمــان تــا بــه امــروز از اولویت هــای ایــن شرکــت بــوده اســت. نســتله ایــران همــواره بــه ســهیم شــدن در بهبــود زندگــی مــردم و جامعــه ایرانــی افتخــار کــرده اســت و بــه سرمایه گــذاری خــود بــرای ارتقای تغذیه، سلامتی و تندرســتی آنها ادامه خواهد داد.


تاریخچه شرکت نستله ایران

پیشــینه مــا بــه ســال ۱۸۶۶ مــیلادی و تاســیس شرکــت سوئیسی-انگلیســی تولید پودر شــیر باز می گردد. در ســال ۱۸۶۷ میلادی، موســس شرکت نســتله که یک داروســاز متولد آلمان به نام هنری نستله بود، فرمول «فارین لاکته» را در و ِوه سوئیس معرفی کرد. این محصول که شامل شیر گاو، آرد گنــدم و شــکر بــود، بــا هــدف نجــات جــان اطفــال محــروم از شــیر مــادر و کاهــش شــاخص بــالای مرگ و میــر کــودکان در آن زمــان تولیــد شــد. حــدودا در همیــن زمان بود که او شروع به استفاده از طرح «آشیانه» روی بسته بندی محصــولات خــود کــرد که امروز نیز در نشــان تجاری نســتله مشاهده می شود.
در ســال ۱۹۰۵ مــیلادی، شرکــت هنری نســتله بــا شرکــت آنگلو-ســوئیس تلفیــق شــدند و مجموعــه ای کــه امــروز به عنــوان بزرگتریــن شرکــت مــواد غذایــی و آشــامیدنی جهــان، نستله، می شناسیم راه اندازی شد. در همان زمان، با افتتاح خطــوط راه آهــن و کشــتی های بخار، قیمــت کالاها کاهش یافــت، تجــارت بین المللــی کالاهای مصرفی نیز رونق گرفت و محصولات نستله در کشورهای دیگری نیز توزیع شدند.